Hejsan hoppsan :)

Lill Lördag idag alltså Onsdag. Onsdag är juh då sovmorgon för min del får sova ända till halv 8 dröm önskade att jag fick göra det varje morgon! Ringde och pratade med Marcus lite innan jag klev upp, sen vart det att upp och duscha fixa i ordning sig och lyssna på mix megapol. Cykla ner till bussen i världens oväder, spöregn och blåst håret stod åt alla håll när jag väl kom fram lär juh ha sett ut som en häxa, haha. Kom till skolan möte Nicolke och Natta, Natta var med i skolan idag riktigt skojj att träffa henne igen måste jag säga. Sen vart det att hålla på med Café projektet hela dagen. Efter skolan vart det att dra ner till tåget och där träffade jag på Anna och Annni, trevligttrevligt. Tåget kom och vi hoppade på kom till Tällberg och där står vi och väntar på mötande tåget som vanligt. Efter ett tag börjar dom ropa ut i högtalarna att ett träd hade blåst ner över leden typ i Garsås, men vi skulle ta oss till Rättvik med tåget ändå, vi bah " shit vilken tur vi har med oss då". Men sen en stund senare så ropar dom ut i högtalarna att vi inte tar oss till Rättvik ändå så vi måste hoppa ur tåget för att det ska gå tillbaka till Borlänge med andra passagerare. Så vi fick kliva av tåget och gå in i vänt rummet och sätta oss. I Rättvik stod ett tåg bara och blixtrade, läskigt! Efter en stund kom en gubbe och frågade vilka som skulle till Rättvik så då fick vi åka Taxi tillbaka till Rättvik. Skulle ha varit i Rättvik runt 15.10 men kom 15.50 kändes lite surt måste jag säga! Men vi kom då hem till sist. Sen har jag varit ner och hämtat lite tapeter med mamma och pappa, och handlat lite. Sen vart det att åka upp till Vikarbyn och gratta farmor lite eftersom hon fyller år idag. Fick lite smörgåstårta och tårta, mums!
Nu sitter jag bara här och latar lyssna på mix megapol. Föresten igår var jag duktig och städade mitt rum fett stolt!

Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0